Mindfulness
and Wellbeing in the classroom: Creating a positive learning climate
Teadvelolek ja heaolu klassiruumis: positiivse õpikliima loomine
Osalesin 2024. aasta veebruaris Dublinis koolitusel, mille korraldas organisatsioon English Matters.
ESIMENE KOOLITUSPÄEV
Pühapäev, 18. veebruar
Mulle meeldis mõte, et esimesel õhtul kogunesid kõik osalejad kursust tutvustavale sissejuhatavale kokkusaamisele, et üksteist veidi tundma õppida. Kõik ülesanded, mida pidime täitma, õpetasid meile midagi Iirimaa ja Dublini kohta, kuid võimaldasid ka veidi vestelda oma grupikaaslastega. See oli hea soojendusharjutus, aga ka positiivne ja optimistlik algus koolitusnädalale.
TEINE KOOLITUSPÄEV
Esmaspäev, 19. veebruar
Arutasime väiksemas grupis, mis on teavelolek (mindfulness) ja kuidas seda terminit mõista. See, milline teadvelolek meie rühma jaoks oli, sai tervikuks luuletuses, milles Neda, meie koolitaja, võttis kokku meie mõtted. Olen kasutanud luuletuse (akrostihhon) loomist oma õpilastega mõne mõiste selgitamiseks ja see võib olla väga lõbus ülesanne. Lisaks käsitlesime seda, kuidas teadlikkus, tähelepanu ja aktsepteerimine on omavahel seotud ning kuidas need seosed kajastuvad nn tähelepanukolmnurga skeemis.
Tegin ka Dublinis Hop-on Hop-off tuuri, et linnaga tutvuda. Päiksepaistelise ilma tõttu oli see eriti tore kogemus.
KOLMAS KOOLITUSPÄEV
Teisipäev, 20. veebruar
Kolmandal päeval rääkisime sellest, mis on empaatia, milliseid oskusi vajavad 21. sajandi noored, kuidas teadvustada emotsioone ja kuidas toetada nende juhtimist. Teooriat toetasid erinevad ülesanded nagu Wake up Woodland, empaatilise kuulamise harjutamine jne.
Päeva teisel poolel avastas meie grupp Dublinit, lahendas erinevaid ülesandeid ja lisasime ülesannetevastused Seesaw keskkonda. See oli minu jaoks uus tööriist. Aardejaht lõppes meeleoluka koosviibimisega kohvikus.
NELJAS KOOLITUSPÄEV
Kolmapäev, 21. veebruar
Kolmapäev jätkus loovuse teemaga. Arutlesime selle üle, mis on teadveloleku kirjaoskus ja harjutasime erinevaid tehnikaid, näiteks Koolibri ja Soovid maailmale. Uurisin Internetist Susan Kaiseri teose "Greenland" kohta ja leidsin muid huvitavaid ülesandeid teadveloleku harjutamise kohta.
Pärastlõunal külastasin grupikaaslasega Trinity Kolledžit ja käisime vaatamas Book of Kells’i näitust, mis tutvustas meile ka Iirimaa ajalugu. Trinity Kolledži raamatukogu oma täies hiilguses meil näha ei õnnestunud, sest seda parasjagu restaureeritakse, kuid näitus andis sellest hea ülevaate.
VIIES KOOLITUSPÄEV
Neljapäev, 22.veebruar
Neljapäeva hommik algas kunsti teemaga. Harjutasime kunstiteose aeglast vaatamist. Arutasime, kas ja kui palju on kunstiteose mõistmiseks vaja eelteadmisi ning mida ja kuidas vaadata. Pärastlõunal aga külastasime Rahvusgaleriid.
KUUES
KOOLITUSPÄEV
Reede,
23.veebruar
Reede hommikul keskendusime peamiselt oma esitluse ettevalmistamisele ja jõudsime kursusel räägitu lühidalt kokku võtta.
Päev jätkus Glendalough’ külastusega. Mulle meeldisid giidi
lood iiri keele rollist Iirimaal ja Glendalough’i
maakonna ajaloost.
Selle kursuse üks olulisi väärtusi minu jaoks oli Iirimaa kultuuri tutvustavad tegevused. Üks asi on lugeda Iirimaa kohta raamatutest, teine asi on kogeda ja näha ise ning kuulata lugusid. Jalutuskäik Glendalough’is pakkus võimalusi nii uue teabe saamiseks kui ka teiste rühmade liikmetega suhtlemiseks.
SEITSMES KOOLITUSPÄEV
Laupäev,
24. veebruar
Laupäeva ennelõunal tegime suuremale auditooriumile rühmatöös
valminud esitlusi selle kohta, mida olime koolitusel kogenud ja õppinud.
Laupäeva pärastlõunal külastasin veel kahte muuseumi. Iirimaa kirjandusmuuseum (MoLI) andis ülevaate olulistest Iirimaa kirjanikest läbi aegade ning Emigratsioonimuuseum andis ülevaate Iirimaast ja iirlastest. Mõlemad muuseumid olid külastamist väärt ja olen õnnelik, et mul oli aega seda teha.
Mulle meeldis see, kuidas kursuse koolitaja Neda meie koolitust läbi viis. Päeva alguses selgitas ta alati, mida me tegema hakkame, nii et olime valmis ja avatud harjutama. Ta pööras palju tähelepanu ka grupidünaamikale ja rõhutas mõtet, et kursuse eesmärk on ka inglise keele praktiseerimine. Samuti püüdis ta arvestada iga kursusel osaleja individuaalsete vajadustega ja see muutis õppeprotsessi meie jaoks sisukamaks.
Väga
palju sõltub ka sellest, millised inimesed koolitusgruppi satuvad. Kuigi grupis oli nii neid,
kes oskasid vähem inglise keelt, kui ka neid, kes seda pigem vabalt valdasid,
nii neid, kes teadsid teadveloolemise tehnikatest üsna palju, kui ka neid, keele jaoks
oli see esimene kogemus, olid grupiliikmed sõbralikud ja avatud ning üksteist
toetavad.
ÜLESANNE 1
Vaata tähelepanelikult pilti (näiteks mõne maali
reproduktsioon).
Sule silmad 1-2 minutiks.
Ava silmad ning püüa hetkeks unustada igapäevamured.
Ole uudishimulik uuesti pilti vaadates.
Pööra tähelepanu sellele, mida märkad.
Mida tunned pilti vaadates?
Mida märkad? Kas kompositsiooni, valgust, varje, värve,
vormi ja kuju?
Milline on pildi atmosfäär?
Miks kunstnik on sinu arvates selle teose loonud?
Jaga oma kogemust paarilisega.
ÜLESANNE 2
Paaristöö
Leia sama värvitaustaga poolikut pilti (näiteks mõne maali
reproduktsioon) hoidev paariline.
Jutusta paarilisele, mida sina näed, aga ära pilti näita.
Paariline jutustab sulle oma loo.
Pange osad kokku.
Vaadake koos mõlema osa s.t tervikut koos. Mis on tegelik
lugu?
*Leidke koos pildi iseloomustamiseks üks sõna.
*Võtke üks Dixiti kaart ja seostage see pildiga. Põhjendage
valikut.
*Kirjutage pildi põhjal lugu.
ÜLESANNE 3
Empaatiline kuulamine
Joonista pilt, millel kujutad näiteks oma mõnd oma tööga
seotud olukorda vms. Kui pilt on valmis, leia paariline.
Räägi talle oma joonistatud pildist (5 minutit) ja
paariline kuulab tähelepanelikult. Siis räägib paariline, mida tema kuulis (5
minutit).
Vahetage rollid.
Aitäh, Kirsi! Postitus andis päriselt edasi seda tunnet, et oli tore koolitus ja Iirimaa-kogemus. Tahan ka nüüd Iirimaale!
ReplyDelete