Alguses valisin koolituseks septembri lõpus Nizzas toimuva Teachers Academy Erasmus+ koolituse Effective Pedagogies for 21st-Century learning. Kuna piisavat arvu registreerunuid ei saadud kokku ja gruppi ei avatud, siis otsisin uueks koolituseks 21st Century Skills for Teachers and Students, mis tundus isegi veel sobivam minu mentori rollist vaadatuna. Kursuse sisuks üldisemalt oli, kuidas me koolis saame kujundada õppetööd, mis valmistaks õppijaid ette tulevikuks ning kuidas projektõppe, koostöötegevuste ja digivahendite abil suurendada õpilaste kaasatust ja osalust õppimises ning suurendada õpimotivatsiooni.
Kursuse läbiviijaks oli Eva Herrero. Valencias sündinud, õppinud Valencia ülikoolis audiovisuaalset kommunikatsiooni, kirglik õpetamise ja selle meetodite suhtes. Osalejaid oli meie grupis 17 Ahvenamaalt, Saksamaalt, Hollandist, Itaaliast, Slovakkiast ja Ungarist.
Esimene päev
Meie koolituskeskus asus vanalinnas ajaloolise Central Marketi vahetus läheduses. Juhendaja Eva viis läbi erinevaid soojendusharjutusi ning tekitas avatud ja koostöise õhkkonna. Kursus algas osalejate koolide presentatsioonidega ja nii saime kohe üksteist paremini tundma ning oli väga põnev tutvuda erinevate koolide süsteemi ja igapäevaeluga. Samuti panime paika kursuse eesmärgid ja ootused. Kasutasime läbi terve kursuse Padletit, kus hoidsime ja lisasime kogu kursuse materjali.
Teine päev
Fookuses oli õpimotivatsioon ja PBL (Project Based Learning) ehk projektipõhine õpe. Alustuseks vaatasime eri generatsioonide eripärasid.
Õppisime rohkem tundma enda õpilasi ning võrdlesime riigiti, mis on meie õppijatel ühist ja mis on erinev. Kuigi me elame eri riikides, tuli välja väga palju ühiseid jooni. Keeruline on sageli noorte nutisõltuvuse taustal tekitada neis uudishimu ja keskendumist. Leidsime Saksamaa näidete põhjal seose, et sellega on raske eriti neil, kellel on tagatud parem majanduslik heaolu. Loetakse vähe, keeruline on keskenduda. Samuti on neil sageli keeruline end otsesuhtluses väljendada või oma tundeid sõnastada.
Päeva teiseks teemaks oli projektipõhine õpe - meetod, mille käigus õppijad õpivad osaledes isiklikult olulistes ja tähenduslikes projektides. Õpitu põhjal alustasime gruppides ka oma projektide koostamist. Minu grupp koostas projekti, mille keskmes olid tervislikud toiduvalikud ja tervislikest eluviisidest teadlikkuse tõstmine õpiaste seas ning kuidas nügida õpilasi tegema paremaid valikuid, et ka koolikeskkond seda toetaks. Ehk siis eesmärk oli koostada projekt, mida õpilased saavad hakata vedama ja läbi viia.
Päeva õhtul oli meil giidiga tuur, et tutvuda Valencia vanalinnaga, mis on väga ilusa arhitektuuri ja väljakutega.
Kolmas päev
Päeva alguses andis Eva meile ülevaate Hispaania koolisüsteemist ning kuidas näeb välja tavaline koolipäev. Samuti majandusest üldisemalt. See viis põneva aruteluni, kuidas on osalejate riikides koolisüsteem korraldatud ning väga huvitav oli teiste riikide kogemusi kuulata. Näiteks Saksamaa osalejad tõid välja, et koolides muutub süsteem aeglaselt, kõik on rangete regulatsioonidega paika pandud ja keeruline on muutusi sisse viia. Õpetajaid hinnatakse iga nelja aasta järel ja see lisab pinget. Saksamaal on palju eksameid ja sageli õpitakse eksamist eksamini ja eksami tulemuse nimel ning süvitsi on keerulisem ainetunnis minna. Samas need, kes tasuvad oma õpingute eest ise, on sageli parema õppeedukusega.
Itaalia osaleja tõi välja, et hinnetele õppimine on neil väga tavaline. Ungaris aga tuleb kogu regulatsioon ülevalt alla, ehk õpetajad palju kaasa ei saa rääkida ja õpilaste soove arvestada on väga keeruline.
Edasi jätkasime päeva Flipped classroom meetodiga tutvumisega. Selle õppemeetodi kohaselt õpilased töötavad õppematerjali läbi enne tundi tulemist ja tunnis töötatakse edasi juba
omandatud materjali põhjal. Saksamaa õpetaja tõi välja, et on seda oma töös proovinud, kuid suurim
kitsaskoht on see, kui mõned õpilased ei valmista ette ja siis on tunnitöö
häiritud ning ebaühtlane.
Tutvustati ka erinevaid keskkondi (edpuzzle.com), kus õpetaja saab ise õppevideo ette valmistada ning uuringute kohaselt omandavad õpilased materjali selliselt paremini kui näiteks kellegi teise poolt loodud youtube video põhjal. Koostasime ka ise õppevideot või muutsime mõnd juba olemasolevat. Edpuzzle võimalused õppevideo loomiseks on hästi paindlikud ja mitmekesised.
Neljas päev
Alustasime päeva soojendusharjutusega "The good vibes game". Meie kirjutasime positiivseid märkamisi Valencia kohta aga seda võib teha ükskõik mis teemal (enda töö, koolipäev vms). See on hea harjutus häälestuda heale enesetundele ja muuta enda mõtteviisi.
Käisime läbi ka 4C-d: creativity,
critical thinking, communication, cooperation, millega tutvusin põhjalikumalt enda eelmisel Erasmuse kooltusel.
Jätkasime rakenduse Gooschase tundma õppimisega. See on outbound või aardejahi laadne rakendus, mis võimaldab koostada põneva marsruudi või piirkonnas orienteerumise erinevate ülesannetega. Katsetasime seda ka ise Valencia linnas ja julgen seda soovitada erinevate ainete õpetajatele kui on soov õppetööd läbi viia vabas õhus.
Päev lõppes AI teema sissejuhatusega, selle positiivsete ja negatiivsete külgede üle arutlemisega.
Viies päev
Päeva soojendusharjutusteks oli kiirkohtingute ülesanne, kus rääkisime üksteisele, mille üle me enda riigi puhul uhked oleme. See on hea viis etteantud teemal grupp omavahel suhtlema panna ja tekitada avatud õhkkond. Kui grupi liikmed ei ole omavahel tuttavad, on see hea viis näiteks üksteisest rohkem teada saada.
Päeva peamiseks teemaks oli AI (artificial intelligence). Tutvusime lähemalt ja katsetasime järgmisi keskkondi, mida saab edukalt kasutada õpetajatöös õppematerjalide ettevalmistamise abivahendina
- eduaide (lesson planner and teaching assistant),
- twee (hea tööriist inglise keele õpetajatele),
- diffit (tunni planeerimise abivahend erinevates ainetes),
- magicschool.ai (teadmised kuni 2021 aastani)
Päeva lõpuks panime gruppides kirja ideaalse kooli kirjelduse: mitu õpilast ja õpetajat on klassis, kuidas klassiruum välja näeb, milliseid õppeaineid õpetatakse, milliseid digiplatvorme ja elektroonikaseadmeid on tarvis, kuidas toimub õpitulemuste tagasisidestamine.
Tõdesime taas, et meil on palju väljakutseid õppijatega seoses ning et meie õppijad on sarnased ning sarnaste vajadustega olenemata riigist. Saime üksmeelselt paika ideaalse kooli kirjelduse ning üllatavalt olid nägemused ja soovid üsnagi kattuvad.
Kuues päev
Koolituse viimane päev, kus andsime kursusele tagasisidet ning saime kätte tunnistused.
0 comments:
Post a Comment