ehk Viimsi Gümnaasiumi inimeste tegemistest ja kogemustest

Life Couching for Teachers: Happy teachers for Better Students

Osalesin Europassi Teacher Academy koolitusel märtsikuu esimesel nädalal Firenzes. Minuga olid samas koolitusgrupis kaks õpetajat Hispaaniast ja üks Prantsusmaalt, kes õpetab Réunioni saarel. 

Koolituse teemadeks olid välja reklaamitud mindfulness, eneseteadlikkus, emotsionaalne intelligentsus, töö ja eraelu tasakaal, eesmärgistamine. Teemade käsitlemine jäi pigem pinnapealseks, peamine kasutatud meetod oli vestlus. Paari teemani ei jõudnudki.

See-eest sain jagada meie kooli mentorlusega seotud tegevusi, otsuseid, õppetöö korraldust. Teised õpetajad nentisid, et tuleksid meile hea meelega külla. Hispaania kolleegid jagasid huvitavat praktikat, et nende koolis on eraldi õpetaja, kes viib läbi mindfullness'iga seotud tunde ja tegevusi. 

Läksin koolitusele ootusega saada uusi meetodeid, mida nii mentori kui ka aineõpetajana kasutada. Ühel päeval näitas koolitaja viie tunni jooksul, kuidas liigutada nupukesi emotsioonimeetril, rääkis, millised situatsioonid võivad inimestes kuut põhiemotsiooni esile tuua. Püüdsin samal ajal mõelda, kuidas saaksin seda lasteraamatu tagakaanel olevat skeemi oma töös rakendada. Kuna ühe klassiga ootas ees Virginia Woolfi teose "Tuletorni juurde" tõlgendamine siis otsustasin teha ülesande, kus õpilased saavad tegelaste teadvuse kirjelduste põhjal analüüsida, milliseid tundeid erinevad tegelased teose jooksul kogesid, mis seikadega need seotud olid ning millise info põhjal nad sellised järeldused teevad. 
                                          Allikas: Twitter.com, raamat "Inspector Croc's Emotion-O-Meter", Susanna Isern
                                         
Jagan teiega tunnis vaadatud katkendit lastele mõeldud joonisfilmist "Inside Out". Vaadates meenus Ülle jagatud Brene Browni video empaatiast, mida näitasin seejärel ka koolituskaaslastele. Võib-olla kulub see mõnes mentortunnis ära.



Kõige põnevam ja kasulikum osa koolitusest oli see, kui läksime päeva teises pooles õpetajatega Firenzet ja selle ümbrust avastama ning rääkisime, mida keegi oma koolis teeb, mismoodi õpetamisele läheneb. Muide, märtsi alguse Firenzes oli ootamatult jahe ja vihmane. 

Kirjandusõpetajana on paslik lõpetada postitus tänavakunstiteosega Dantest, kelle sünnilinn suurmehe eluajal lahkuma sundis, ent nüüd austusega meeles peab. 

0 comments:

Post a Comment