ehk Viimsi Gümnaasiumi inimeste tegemistest ja kogemustest

Erasmus+ õpiränne Helsingisse, Mäkelänrinteen gümnaasiumisse



Osalesime 5-8.septembril koos kolleegide Ivi Rammuli ja Ruth Rappoldiga Helsingis, Erasmus+ õpirände projektis ning külastasime Mäkelänrinteen gümnaasiumit, et tutvuda sealse õpikeskkonnaga. Reisil olid kaasas ka Viimsi Gümnaasiumi G2 ja G3 Soome keele õppijad - Joanna Katariina Niinimäki, Elisabeth Juhansoo, Mona Bronzov, Oskar laur, Ronja Voog, Trevor Vaidla ja Sofia Süvaorg.


ESIMENE PÄEV kuulus laevareisile ning majutuspaikadesse jõudmiseks. Meie õppijatel oli suurepärane võimalus peatuda Mäkelänriteen gümnaasiumi õpetajate ning õpilaste kodudes - kogeda ehedat, kodust elu. Oskar:"Minule ja mu sõbrale Trevorile pakkus kolmeks ööks öömaja kooliõpetaja Minna. Erinevalt meie kaasõpilastest, ööbisime me kesklinnast natuke kaugemal, kuid kodu oli väga ilus ja puhas ning Minna hoolitses selle eest, et meil oleks koguaeg kõhud täis ja igati mugav olemine."

TEISEL PÄEVAL osalesime Soome UNESCO koolide kohtumisel Haridusametis, kus olid kohal UNESCO koole esindavad õpetajad. Meie võõrustajad Mäkelänrinteen gümnaasiumist tegid samuti ettekande oma tegemistest ning sellest, millist väärtust annab koolile UNESCO koolide hulgas olemine. Mäkelänrinteen gümnaasiumis tegutseb see umbes 20 õpilase ja kahe õpetajaga: kõik kooli õpilased võivad tegevustest osa võtta sh ka erinevatest reisidest ja väljasõitudest. Juhtiv roll sündmuste korraldamisel on tuumik-õpilastel ning õpetajad on õpilastele tegemistes ja organiseeritavas vajadusel toeks ning abiks."

Pärastlõunal oli meile, kui külalistele, organiseeritud lõunasöök ning reis Suomenlinna merekindlusesse, mis on üks seitsmest Soomes asuvast UNESCO maailmapärandi objektist.  Suurepärase giidi juhendamisel kogesime põhjalikku ekskursiooni, kust ei puudunud kaunid vaated, salakäigud ega ka muuseumipoe külastus. Ronja:"Ma polnud varem kuulnudki Suomelinnast ning ma olen väga tänulik, et sain võimaluse sinna minna ja selle ajaloo kohta teada."


Pärast ekskursiooni oli Viimsi Gümnaasiumi õppijatel vaba aeg, mida kasutati nii võõrustajatega aja veetmiseks kui ka poodlemiseks. Meie Iviga saime tänu oma isiklikule giidile - Ruthile - kogeda personaalset linnatuuri, avastada Helsingi linnamuuseumit, raamatukogusid kirikuid ning teisi linnaruumi vaatamisväärsusi.

KOLMANDA JA NELJANDA PÄEVA hommikud möödusid koolimajas, kus õpilased said osaleda erinevates koolitundides - tutvuda, millega parasjagu tegeldakse ning paljud said ka ise õppeprotsessis kaasa lüüa.

Õpetaja Ruth osales inglise keele ning ajaloo tunnis. Inglise keele tunnis suunati õpilased tegema oma keeleprofiili. Iga keele jaoks peaksid õpilased tegema eraldi profiili ja sinna lisama tehtuid töid. Tulevikus võib tekkida vajadus, kus nad peavad oma keeleoskust tõestama, siis on hea võtta keeleprofiili kaustast. Keeleprofiili kaust on ühe kirjastuse poolt loodud, samast kirjastusest on pärit kõik koolis kasutatavad võõrkeele materjalid.

Ajalootunnis olid esimese ja teise aasta õpilased. Kursuse alguses olid kirjas eesmärgid, üks eesmärkidest oli ajaloolise allika teaduslikkus ja arusaam ajaloolistest kirjutistest. Tunnis käsitleti keskaega ja feodalismi, rüütlimõisaid, kuningavõimu ja Hansat.



Ronja osales õppijana matemaatika, inglise keele ning bioloogia tunnis:"Mind üllatas, et nad teevad matemaatikat arvutis, igal õpilased oli oma arvuti ja vihik kuid rohkem tähelepanu pöörati arvutile. Lisaks õpetaja rääkis suurema osa ajast Eestis küsitakse pigem õpilastelt, mis nad arvavad, kuidas midagi lahendada tuleb. Inglise keeles seletati neile soome keeles, mida nad tegema peavad. Peale seda läksin koos Joannaga bioloogiasse, kus me saime mutant kärbseid paarituma panna. Ma arvan, et see oli kõige lahedam tund, millest ma osa võtta sain, kuna seal ma sain midagi kaasa teha, küll oli kahju, et me oma töö tulemust ei näinud. Sel päeval saime ka koolis koolilõunaks takkosid, mida eeldatavasti kunagi Eestis ei saa."


Minul oli kehalise kasvatuse õpetajana suurepärane võimalus koos Mona, Trevori ning Oskariga külastada Mäkelärinteen gümnaasiumi spordikompleksi. See jättis erakordse mulje: täismõõtmetes korv- ja jalgpalliplatsid, suured ringtreeningu- ja jõusaalid, sisekergejõustiku areen, ujula ning spaa, maadlus- ja judosaalid jne. 

Eriti silmapaistev oli spordimeditsiini tugisüsteem: majas on igapäevaselt olemas füsioterapeudid, spordiarstid, tipptasemel tehnika taastusraviks ning koormustestide sooritamiseks. Märgist, et Mäkelänrinteen spordikompleks on kõrgelt hinnatud, oli minu juhuslik kohtumine ühe Eesti suusasportlasega, kes oli äsja arstikabinetist väljunud ning sõitnud Helsingisse Otepäält selleks, et sooritada koormustest.
Oskar Laur:" Urhea keskus on siiamaani suurim ja uhkeim spordikeskus mida ma näinud olen, seal saavad treenida iga ala sportlased ning väga kõrgel tasemel."















Oskar Laur:" Urhea keskus on siiamaani suurim ja uhkeim spordikeskus mida ma näinud olen, seal saavad treenida iga ala sportlased ning väga kõrgel tasemel."


KOLMANDA PÄEVA õhtupoolik kulges Korkeasaari loomaaias, kuhu pääseb laevaga ning kus elab üle 150 loomaliigi ja kasvab üle 1000 erineva taime. Korkeasaari loomaaed rajati aastal 1889 ning on ühtlasi üks vanemaid loomaaedu maailmas. Korkeasaari on üks neist kohtadest, kus elavad maailmas üsna haruldased liigid, kellest mõned on lausa väljasuremisohus. Korkeasaari seisab hea selle eest, et need liigid oleksid olemas ka tulevikus ning teevad palju tööd mitmekesisuse hoidmise ja ohustatud loomade aretamisega. Lisaks osaleb Korkeasaari loomaaed mitmetes programmides, mis aitavad erinevaid loomaliike tagasi vabasse loodusesse. Korkeasaaril võttis meid vastu taaskord suurepärane giid, kes oskas rääkida inspireerivalt ning köitvalt. Oskar Laur:"nägime kõiksugu huvitavaid loomi ja kuna see asub saare peal oli ka sinna minemine paadiga väga tore kogemus."

 Meie õppeaastat alustava reisi lõpetas ühine restoranikülastus koos võõrustajatega. Õppijad said jagada muljeid ning kontakte, et edaspidigi suhelda ja keelt harjutada. Ronja võtab reisi kokku järgnevaga:"Ma arvan, et reis Soome oli väga tore. Ma sain seal suhelda soomlastega ja uurida erinevusi nende ja meie koolide vahel."


0 comments:

Post a Comment