ESIMENE PÄEV kuulus laevareisile ning majutuspaikadesse jõudmiseks. Meie õppijatel oli suurepärane võimalus peatuda Mäkelänriteen gümnaasiumi õpetajate ning õpilaste kodudes - kogeda ehedat, kodust elu. Oskar:"Minule ja mu sõbrale Trevorile pakkus kolmeks ööks öömaja kooliõpetaja Minna. Erinevalt meie kaasõpilastest, ööbisime me kesklinnast natuke kaugemal, kuid kodu oli väga ilus ja puhas ning Minna hoolitses selle eest, et meil oleks koguaeg kõhud täis ja igati mugav olemine."
TEISEL PÄEVAL osalesime Soome UNESCO koolide kohtumisel Haridusametis, kus olid kohal UNESCO koole esindavad õpetajad. Meie võõrustajad Mäkelänrinteen gümnaasiumist tegid samuti ettekande oma tegemistest ning sellest, millist väärtust annab koolile UNESCO koolide hulgas olemine. Mäkelänrinteen gümnaasiumis tegutseb see umbes 20 õpilase ja kahe õpetajaga: kõik kooli õpilased võivad tegevustest osa võtta sh ka erinevatest reisidest ja väljasõitudest. Juhtiv roll sündmuste korraldamisel on tuumik-õpilastel ning õpetajad on õpilastele tegemistes ja organiseeritavas vajadusel toeks ning abiks."
Pärastlõunal oli meile, kui külalistele, organiseeritud lõunasöök ning reis Suomenlinna merekindlusesse, mis on üks seitsmest Soomes asuvast UNESCO maailmapärandi objektist. Suurepärase giidi juhendamisel kogesime põhjalikku ekskursiooni, kust ei puudunud kaunid vaated, salakäigud ega ka muuseumipoe külastus. Ronja:"Ma polnud varem kuulnudki Suomelinnast ning ma olen väga tänulik, et sain võimaluse sinna minna ja selle ajaloo kohta teada."
Pärast ekskursiooni oli Viimsi Gümnaasiumi õppijatel vaba aeg, mida kasutati nii võõrustajatega aja veetmiseks kui ka poodlemiseks. Meie Iviga saime tänu oma isiklikule giidile - Ruthile - kogeda personaalset linnatuuri, avastada Helsingi linnamuuseumit, raamatukogusid kirikuid ning teisi linnaruumi vaatamisväärsusi.
KOLMANDA JA NELJANDA PÄEVA hommikud möödusid koolimajas, kus õpilased said osaleda erinevates koolitundides - tutvuda, millega parasjagu tegeldakse ning paljud said ka ise õppeprotsessis kaasa lüüa.
Õpetaja Ruth osales inglise keele ning ajaloo tunnis. Inglise keele tunnis suunati õpilased tegema oma keeleprofiili. Iga keele jaoks peaksid õpilased tegema eraldi profiili ja sinna lisama tehtuid töid. Tulevikus võib tekkida vajadus, kus nad peavad oma keeleoskust tõestama, siis on hea võtta keeleprofiili kaustast. Keeleprofiili kaust on ühe kirjastuse poolt loodud, samast kirjastusest on pärit kõik koolis kasutatavad võõrkeele materjalid.
Ajalootunnis olid esimese ja teise aasta õpilased. Kursuse alguses olid kirjas eesmärgid, üks eesmärkidest oli ajaloolise allika teaduslikkus ja arusaam ajaloolistest kirjutistest. Tunnis käsitleti keskaega ja feodalismi, rüütlimõisaid, kuningavõimu ja Hansat.
Ronja osales õppijana matemaatika, inglise keele ning bioloogia tunnis:"Mind üllatas, et nad teevad matemaatikat arvutis, igal õpilased oli oma arvuti ja vihik kuid rohkem tähelepanu pöörati arvutile. Lisaks õpetaja rääkis suurema osa ajast Eestis küsitakse pigem õpilastelt, mis nad arvavad, kuidas midagi lahendada tuleb. Inglise keeles seletati neile soome keeles, mida nad tegema peavad. Peale seda läksin koos Joannaga bioloogiasse, kus me saime mutant kärbseid paarituma panna. Ma arvan, et see oli kõige lahedam tund, millest ma osa võtta sain, kuna seal ma sain midagi kaasa teha, küll oli kahju, et me oma töö tulemust ei näinud. Sel päeval saime ka koolis koolilõunaks takkosid, mida eeldatavasti kunagi Eestis ei saa."
Eriti silmapaistev oli spordimeditsiini tugisüsteem: majas on igapäevaselt olemas füsioterapeudid, spordiarstid, tipptasemel tehnika taastusraviks ning koormustestide sooritamiseks. Märgist, et Mäkelänrinteen spordikompleks on kõrgelt hinnatud, oli minu juhuslik kohtumine ühe Eesti suusasportlasega, kes oli äsja arstikabinetist väljunud ning sõitnud Helsingisse Otepäält selleks, et sooritada koormustest.
Oskar Laur:" Urhea keskus on siiamaani suurim ja uhkeim spordikeskus mida ma näinud olen, seal saavad treenida iga ala sportlased ning väga kõrgel tasemel."
0 comments:
Post a Comment