Valisin antud koolituse huvist teema vastu. Soovisin põhjalikumalt ja läbi rahvusvahelise kogemuse kuulda kuidas õpilasi omavastutuslikult rohkem õppima motiveerida. Kuna VGM on avatud meelega kool, siis uskusin leidvat ka midagi sellist mida päriselt saab rakendada. Firenze võttis mind vastu sügisese soojaga. Koolituskeskus asus kesklinnas ja seega olin terve nädala ümbritsetud arhitektuuri ja kultuuriga. Ka kursuse korraldus oli selles osas läbi mõeldud, et saaksime soovi korral külastada muuseume või imelisi kirikuid.
Kursuse juhendaja oli igati meeldiv, abivalmis ja pädev inimene. Tehniline pool oli küll veidi väsinud (projektori pilti nägi vaid paksud kardinad akende ees aga siis oli umbne). Õppemetoodika aga oli väga kaasaegne ja mitte enam võõras Eesti õpetajale: paaristöö, rühmatöö, ise läbitegemine, teistega jagamine, tutvumismängud jm. Kursusel osales kokku 13 inimest: neli hispaanlast, seitse leedulast ja mina. Leedulased hoidsid natuke omaette aga hispaanlased olid avatud suhtlejad ja nendega rääkides sai pisut aimu ka Hispaania koolides toimuvast. Üks rahvusvaheliste kursuste boonus on alati minu jaoks see, et kuuleb teiste maade muredest ja rõõmudes, kogemustest ja saab ka kinnitust mis endal parem.
Kursuse fookus: projektipõhine õpe (PBL).
Miks projektipõhine õpe?
- Koondab endasse kõik 21.sajandi oskused
- On enamasti interdistsiplinaarne
- Õpilased peavad kasutama oma loomingulisust
- Rohkem praktiline
- Õpilane on õppeprotsessi keskel
- Õpitakse erinevaid oskusi
- Õpilased on enamasti huvitatud
- Õpilased õpetavad üksteis
Kuidas meetodit õppisime?
Moodustasime rühmad ja tegime rühmas läbi kõik projektipõhise õppe etapid. Pidime välja mõtlema oma probleemi, mida siis projektõppega „õppima“ hakkama pidime. Järgneval lingil on koondatud põhilised PBL etapid ja muud sellega seonduvad mõtted. Esitlus oli kasutusel Erasmus koolitustelt saadavate kogemuste jagamise seminaris.
https://docs.google.com/presentation/d/1wjjO0g1xiRLNEIzrwAKf6oyJ2J4v-YzV/edit?usp=sharing&ouid=104422670387442987248&rtpof=true&sd=true
Kokkuvõttes:
- Koolitus täitis oma eesmärgi: ma sain teada kuidas peaks toimuma “õige“ projektipõhine õpe
- Kuulsin ära projektipõhise õppe rakendamise kitsaskohad ja võimalikud ohud
- Koolitus tekitas ise seda meetodit proovida.
Kursuse fookus: projektipõhine õpe (PBL).
Miks projektipõhine õpe?
- Koondab endasse kõik 21.sajandi oskused
- On enamasti interdistsiplinaarne
- Õpilased peavad kasutama oma loomingulisust
- Rohkem praktiline
- Õpilane on õppeprotsessi keskel
- Õpitakse erinevaid oskusi
- Õpilased on enamasti huvitatud
- Õpilased õpetavad üksteis
Kuidas meetodit õppisime?
Moodustasime rühmad ja tegime rühmas läbi kõik projektipõhise õppe etapid. Pidime välja mõtlema oma probleemi, mida siis projektõppega „õppima“ hakkama pidime. Järgneval lingil on koondatud põhilised PBL etapid ja muud sellega seonduvad mõtted. Esitlus oli kasutusel Erasmus koolitustelt saadavate kogemuste jagamise seminaris.
https://docs.google.com/presentation/d/1wjjO0g1xiRLNEIzrwAKf6oyJ2J4v-YzV/edit?usp=sharing&ouid=104422670387442987248&rtpof=true&sd=true
Kokkuvõttes:
- Koolitus täitis oma eesmärgi: ma sain teada kuidas peaks toimuma “õige“ projektipõhine õpe
- Kuulsin ära projektipõhise õppe rakendamise kitsaskohad ja võimalikud ohud
- Koolitus tekitas ise seda meetodit proovida.
Postituse autor: Ivi Rammul
0 comments:
Post a Comment