ehk Viimsi Gümnaasiumi inimeste tegemistest ja kogemustest

Kursus "Advanced Methods and Practices for Foreign Language Teachers" 23.-28. oktoober 2023 La Lagunas Tenerifel

  Osalesin kursusel "Advanced Methods and Practices for Foreign Language Teachers" 23.-28. oktoober 2023. a La Lagunas Tenerifel.



Kursusel osalesid võõrkeelte õpetajad : Alex, Astrid, Johanna ja Tina Saksamaalt, Krisztina Solovakkiast, Magda Tšehhist, Marion Prantsusmaalt ja mina Eestist.

Kursust juhendas Europass Teacher Academy õpetaja Dominic Kauffmann


Kursus oli jaotatud 5 päeva peale ning veel oli projektis ette nähtud La Laguna linnaekskursioon ning väljasõit vulkaani El Teide jalamile. Lisaks saime organiseritud vormis ühel õhtul kohalikus restoranis kohalikke maitseid proovida.


Peamised kursuse teemad olid: õppijakeskne õpe, interaktiivne klassiruum, CLIL, tehnoloogia ja AI kasutus, õpetajalt-õpetajale õppimine.


Meie tunniplaan nägi välja järgmine:






Kirjeldan mõtteid ja meetodeid, mis mind enim kõnetasid:


Õppijate autonoomusust toetavad meetodid:

- Kui küsid klassilt küsimuse, siis ära vali vastama seda, kes esimesena käe tõstab. Julgustada seda, et nad võtavad aja mõtlemiseks. Niiviisi saavad tähelepanu ka need, kes vajavad vastuse välja mõtlemiseks rohkem aega.

- Õppijad võtavad kaasa/valivad pildi, kus pole täpselt aru saada, mida on kujutatud,  Siis iga õppija tutvustab enesekindlalt seda, mida tema arvates on pildid kujutatud. Kasutada tuleb loomingulisust, et välja mõelda, mis asi see on, kus seda kasutatakse, millal, kelle poolt jne. Siin ei ole õigeid ja valesid vastuseid. Loeb see, et õppija kasutab oma loomingulisust ja harjutab eneseväljendusoskust.

Vigadest õppimine:

- Paaris või väikestes gruppides rääkimist harjutavad õppijad saavad üksteist lindistada ning pärast koos kuulates püüavad märgata ja parandada nii palju vigu kui võimalik.

- Õppijad töötavad paarides. NB! Rõhk on kuulamisel.  Iga paar saab 2 lauset, millest kumbki sisaldab keelelisi vigu. Nad loevad lause kordamööda teineteisele ette, aga ei näita lauset. Kuulav õppija proovib leida vea ja öelda lause ilma vigadeta.


Alternatiiv kolleegide vahelisele tunnivaatlusele (nn vaatlusampsud)

Pineapple Classes - (rohkem infot: https://www.cultofpedagogy.com/pineapple-charts/)

Vabatahtlikud lühivaatlused. Koostatakse nn tunniplaan, kus projektis osalevad õpetajad on igaüks ette valmistanud ca 15-minutilise tunnitegevuse, mis tal alati hästi õnnestub ja mida  teised saavad tulla vaatama. Kolleeg vaatlebki 15 minutit ja naaseb oma õppijate juurde. See on hea meetod saada kiirelt häid ideid. Vaadeldaval on ühtlasi vähem stressi, kuna näitab vaid üht konkreetset tegevust mitte tundi algusest lõpuni. Siin on näidis sellest, kuidas üks selline tunniplaan võiks välja näha.



Lumepalli meetod omavahel tutvumiseks või üksteise paremini tundma õppimiseks:

Igaüks saab paberilehe, kuhu kirjutab 3 fakti enda kohta. Iga paber kärtsutatakse "palliks" kokku. Toimub lumepallisõda, kus kõik "pallid lähevad omavahel sassi. Siis võtab igaüks maast 3 palli, teeb need lahti ja hakkab otsima inimesi, kes on nende pallide omanikud. Selleks tuleb omavahel palju küsimusi küsida ja rääkida. Kui omanikud tuvastatud, siis tehakse ring, kus igaüks loeb ette, mis temal iga  palli sees kirjas oli ja ütleb, kelle kohta see käis. Siis õpetaja kogub paberilehed kokku ja loeb uuesti ükshaaval faktid ette. Kõik püüavad meenutada, kelle kohta see info käis.


Lauludega töötamise meetod

Õpetaja kleebib seina peale 3-5 valget A3 suuruses paberilehte. Õppijatel peaks olema piisavalt ruumi, et nende lehtede ees ringi liikuda. Igale lehele tuleb pealkiri (näiteks: omadussõna, nimisõna, arvsõna, määrsõna, tegusõna vms). Õpetaja paneb mängima laulu ja õppijad hakkavad tuvastama sõnu ning nende liike ja "tormijooksu meetodil" panevad kuuldud sõna õigele paberile kirja. Ühtlasi tuleb jälgida, et sõna, mis on juba kirja pandud, ei korrata. Õpetaja võib valida 1-3 laulu selle tegevuse jaoks. Kui laulud on lõppenud, siis vaadatakse kõik paberid üle, et kas said õiged sõnad õigesse kohta kirja. Seejärel jagatakse õppijad gruppidesse ja igaüks saab ühe lehe. Siis kirjutavad õppijad nende paberil olevate sõnadega uue laulu, loo või luuletuse.

Kursusel soovitatud AI tööriistad:

  • Learning snacks (tasuta)

  • Twee

  • Learning Apps

  • AIvalley.ai

  • Questionwell

  • Bing AI (loob sinu kirjelduse järgi pilte)

  • Fobizz (Saksa leiutis, kus saab luua turvalise klassiruumi ja kasutada AI tööriistu)

  • La Digitale  digiread (teeb artikli reklaamidest ja piltidest puhtaks)

  • Magic AI

  • Bamboozle

  • Magicschool.ai

  • Yippity - ülesannete redigeerimiseks ja küsimuste moodustamiseks

  • Perplexity 

  • Speechify- erinevate kuulsuste hääled loevad sinu teksti.

  • Huggingface.co - loeb sinu teksti kõvahäälselt

  • 1p.de - QR koori tegija

  • Fotojahi meetodil:

  • Goosechase (3 gruppi kasutajakonto kohta)

  • Actionbound


Kooli (Europass Language Campus) asukoht ja kaart:

https://shorturl.at/mnpsV


Tenerife reisijuht Europassilt:

https://shorturl.at/qBDX9 


Vaateid Tenerifelt:









0 comments:

Post a Comment